Bugs – עולם הבאגים

קודם כל נשאלת שאלה הבא: מאיפה באים BUGS : )

מאיפה באים באגים ?

אנשים, סביבה, כשלים חיצונים, בעיות אינטגרציה ואפילו שגיאות בדוקומנטציה כגון מסמך SRS.

עלות התיקון של באגים

ככל שעובר זמן יותר ב-SDLC כך עלות תיקון באגים יהיה יותר יקר. לכן חשוב מאוד להתחיל QA כבר מדוקומנטציה ראשונה, שזה אומר להתחיל לעשות בדיקות סטטיות מוקדם ככל שאפשר.

Software Problem Report 

דיווח באגים – חשוב מאוד לרשום ב-SPR את התיאור של צעדים שגורמים ל-BUG וגם SEVERITY (כמה ה-BUG משפיע על המערכת) ו-PRIORITY עדיפות לתיקון BUG.

I like bug tracking system Jira : )

 Bug lifecycle

  • כאשר נפתח BUG אז הוא מקבל סטטוס NEW
  • לאחר מכן מפתח יכול לציין שזה:
    • באג חוזר DUPLICATE
    • לא באג REJECTED
      •  יש צורך בתיקון OPEN
        • תוקן FIXED
          • בדיקה חוזרת RETEST
        • באג לא תוקן – REOPEN
      • אין יותר באג הזה – CLOSED