מה זה Agile?

ב-AGILE יש מספר גישות, נתרכז בגישה שנקראת SCRUM. ב-SCRUM יש הרצה של ספרינט אחרי ספרינט עד שמשלימים את הפיתוח של המוצר. בדרך כלל ספרינט אחת נמשך 1-4 שבועות, כאשר בתחילת כל ספרינט יש פגישה של  – SPRINT PLANNING.

הסבר שלב אחרי שלב:

שלב א) מנהל המוצר – PRODUCT MANAGER מציג את המשימות שזה למעשה דרישות הלקוח (User Stories) שיש לממש לצוות הפיתוח ובודקי תוכנה ומעביר אותם ל-PRODUCT BACKLOG.

שלב ב) במהלך SPRINT PLANING (בהתחלה של הספרינט) SCRUM MASTER בוחר מספר משימות מ- PRODUCT BACKLOG ומעביר אותם ל-SPRINT. כאשר- SCRUM MASTER מקשר את PRODUCT MANAGER ל- DEV TEAM.

כאשר החלטה איזו משימות (User stories) להעביר מ- PRODUCT BACKLOG ל-SPRINT במהלך SPRINT PLANNING, נובעת מפגישה של מנתח עסקי, מפתחים, מנהל המוצר ובודקי תוכנה ורמת הקושי של ה-user story.
* בדרך כלל SCRUM MASTER הוא גם Team Lead.

במהלך SPRINT PLANNING (תכנון SPRINT) קובעים כמה משימות להעביר מ-Backlog על סמך נקודות משקל.
לכל משימה יש נקודות משקל( user story points) ועל סמך נקודות משקל האלו, ניתן להעריך בערך רמת הקושי של משימה עבור-SPRINT.

לאחר מכן בזמן של SPRINT כל צוות נפגש לצורך –
DAILY STANDUP / DAILY SCRUM MEETING ששם כל אחד מהצוות אומר מה הוא עשה ומה הבעיות שיש, DAILY STANDUP נמשך כ-15 דקות – בדרך כלל כל יום בשעות הבוקר, לפני תחילת עבודה או לאחר יום עבודה.

כאשר לפי Burn down chart – גרף שריפת נקודות (לכל משימה- User Story ב-PRODUCT BACKLOG יש נקודות Story Points ) אפשר לראות את הקצב התקדמות של פיתוח המוצר/תוכנה.

שלב ג)  לאחר כל SPRINT מפתחים מציגים SPRINT DEMO כאשר בודקי תוכנה, בודקים את המימוש של SPRINT DEMO.

* בודקי תוכנה משתלבים לא רק בסוף של SPRINT כאשר בודקים SPRINT DEMO אלא הם עושים בדיקות סטטיות של דוקומנטציה וכתיבת מקרי בדיקה, checklists במהלך כל SPRINT עבור הרצת בדיקות ל-SPRINT DEMO

** כך חוזרים על כל השלבים שוב ושוב, ספרינט אחרי ספרינט עד שמשלימים פיתוח המוצר.

דוגמה ל-Agile Scrum

שלב א)

מנהל המוצר – PRODUCT MANAGER מציג את המשימות (User Stories) שיש לממש לצוות הפיתוח ו-Test Team ומעביר אותם ל-PRODUCT BACKLOG.

לצורך זה, בואו נדגים ב-DEMO פרויקט, אז יש לנו SPRINT שנקרא לו "Sprint 2" שיש לממש אותו בין התאריכים כפי שמופיע בתמונה למטה.

 

במהלך SPRINT PLANNING (בהתחלת של הספרינט) SCRUM MASTER בוחר מספר משימות מ- PRODUCT BACKLOG ומעביר אותם ל-"Sprint 2".

  • כאשר אדום מסמל BUG
  • כאשר ירוק מסמל USER STORY

כאשר לכל USER STORY יש POINTS

בואו נתרכז Active Sprint

 

עכשיו בואו נצפה ב-Burn down chart גרף – שריפת נקודות

 

בואו נתבונן איך נראה USER STORY ב-Jira

 

מתי עדיף להשתמש ב-AGILE SCRUM?

  • כאשר צוות הפיתוח קטן ויש צורך בעובדה משותפת בין מפתחים ואנשי בדיקות תוכנה.
  • כאשר הדרישות הן לא ברורות או יש צורך לעתים קרובות לעדכן את הדרישות, לדוגמה פיתוח בסבבים מאפשר להוסיף עוד ועוד מודלים למערכת עד בניית מוצר מושלם. כלומר פיתוח לאורך טווח, כאשר יש יותר ויותר דרישות.
דילוג לתוכן