Global Side Menu Width
Placeholder

Bugs – עולם הבאגים

קודם כל נשאלת שאלה הבא: מאיפה באים BUGS : )

מאיפה באים באגים?

אנשים, סביבה, כשלים חיצונים, בעיות אינטגרציה ואפילו שגיאות בדוקומנטציה כגון מסמך SRS.

עלות התיקון של באגים

ככל שעובר זמן יותר ב-SDLC כך עלות תיקון באגים יהיה יותר יקר. לכן חשוב מאוד להתחיל QA כבר מדוקומנטציה ראשונה, שזה אומר להתחיל לעשות בדיקות סטטיות מוקדם ככל שאפשר.

Software Problem Report 

דיווח באגים – חשוב מאוד לרשום ב-SPR את התיאור של צעדים שגורמים ל-BUG וגם SEVERITY (כמה ה-BUG משפיע על המערכת) ו-PRIORITY עדיפות לתיקון BUG.

I like bug tracking system Jira : )

 Bug lifecycle

  • כאשר נפתח BUG אז הוא מקבל סטטוס OPEN
  • כאשר בעבר באג תוקן ושוב חוזר אז באג מקבל סטטוס DUPLICATE
  • אם מפתח או ראש צוות פיתוח אמר שזה לא באג אז סטטוס – REJECTED
  • כאשר באג תוקן – FIXED
    הערה:

    • לאחר תיקון באגים, יש לעשות בדיקה חוזרת RETEST ולוודא שהבאג אשר תוקן.
    • בנוסף יש לעשות בדיקות רגרסיה.
  • נניח במהלך בדיקות חוזרות לבאג עם סטטוס (תוקן), הבאג עדיין לא תוקן!
    במקרה הזה באג מקבל סטטוס– REOPEN.
  • לאחר תיקון הבאג אם אין יותר באג בבדיקות חזרות אז הבאג מקבל סטטוס – CLOSED